lördag 27 oktober 2012

Ogjorda kransar och växter under snön...


Hade plockat så fina löv i skolan som jag skulle linda runt en halmkrans... för ett par dagar sedan tog jag in dem, lade dem på hyllan i arbetsrummet med en tanke på att fixa mig en fin krans på kvällen...


Det var ju inte det smartaste... Alla mina fina utvalda löv ligger fortfarande där 3 dagar senare... helt torra!


De här går nog inte att linda runt mera utan att de går sönder...
Och nu har snön kommit, så det blir inte det enklaste at hitta nya.


På torsdagdag kom lite snö... och på fredag vaknade vit till ett vitt landskap!


Förstås har jag inte riktigt hunnit med, så mina växter står nu under snötäcket! 



Tänk vad det kan ändra på en dag?!!


Men barnen är överlyckliga!



 Höstkärlek, Sedum 'Herbsfreude' och sommarplanteringar



Min fina höstplantering hade också fått sig ett snötäcke


Men nu har den fått flytta högre upp på trappan!
Snart ska den få sällskap av några lyktor och en till plantering

Härliga vinterdagar önskar jag er!
(även om jag hoppas att snön ska smälta bort nästa vecka så att jag får rädda mina bärbuskar och perenner)


- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen