onsdag 16 januari 2013

Nya blommor - Nya vårkänslor!


Jag vet, det är bara mitten av januari ännu!
Men i år har jag fått vårkänslor mycket tidigare än tidigare år!


Så... igår i matbutiken så plockade jag en Primula i korgen när jag gick förbi... 


...Och en knippe vita tulpaner...
Passade på att plocka en påse med lime också, eftersom jag tycker att de är så fräsha att ha på bordet.


Så här får det nu se ut på mitt köksbord!

Trevligt med en bukett på bordet när jag får hem sex av mina kollegor på möte/bokföringsskolning imorgon.


Denna vita tulpan påminner även ganska mycket om en av de vita tulpanerna som blommar i min rabatt om vårarna. Men förstås kommer jag ju inte ihåg vad den heter nu...  Namn på tulpaner tar vi till våren sen!  ;)

Ha en fortsatt trevlig vecka mina vänner!


- Kitty - 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har mina tulpaner i kylskåpet... Eftersom ja nu själv e på sjukhuset. Jag hoppas bara att jag hinner hem och njuta av dem lite innan tisdag då jag ska in på nytt inför snittet. :P

carinaon sa...

Så fint och vårlikt du har hemma hos dig med vita tulpaner och primula! Min Järnek Blue Prinsess/Prince ska vara härdig upp till zon 4.
Med vänliga hälsningar,
Carina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen