lördag 21 mars 2015

Hallrenovering : Väggarna

För ett par dagar sedan satte jag upp det första inlägget på hallrenoveringen (Hittas här), det handlade om golvet. Inlägget börjar också med några otäcka bilder av hur hallen såg ut en helt vanlig vardag... 

Nu är det väggarnas tur!


Materialet till väggarna hade jag ganska på klart när jag började planera renoveringen. Jag ville ha ljusa väggar som är enkla att torka av. Valet blev enkelt, vitmålad träpanel! 



Vi använde en enkel panel utan pärlspont. Fick låna en spikpistol, vilket underlättade arbetet!



Den sista väggen tog absolut längst att göra. Panelen bakom batteriet var vi tvungna att göra i två delar för att få in den bakom. Följande tidsfördröjning kom vid termostatet och eldosan. Vi var tvungna att ha avstängt brytaren för belysning i huset under tiden vi kopplade ur och i för att undvika olyckan. Det var inte lätt att jobba i mörkret med en liten ficklampa, men allt går om man riktigt vill.

Skarven mitt på väggen löste i med en tavelhylla från ikea som legat i skåpet några år, fortfarande oöppnad förpackning!   


Panel ger dessutom en helt annan känsla i rummet. Slutresultatet blev ljust, varmt och hemtrevligt.


Ännu är det halvfärdigt, men det är inte mycket kvar.


Nästa gång ska ni få följa med när vi bygger hallförvaringen. Den är redan på plats och igårkväll målade jag det sista varvet. Dagen innan var jag på en shoppingdag i Kokkola, så nu har jag inhandlat allt jag behöver för att slutföra inredningen!

Ha en trevlig helg. Själv ska jag jobba både lördag och söndag! 


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen