måndag 2 mars 2015

Vilken färg vill jag ha till våren?

Bloggade nyligen om min ljusslinga som jag ska byta några bollar i. (klick)
Jag skulle gärna ta in limegrönt, knallgult eller turkos i vardagsrummet nu när våren är runt hörnet. Mitt problem är som vanligt mina soffor!
Nackdelen med kvalitetssoffor är att de nu efter 11 år ännu inte ändrat avsevärt. Detta är ju en bra sak... Men mitt soffproblem ligger mera i färgen på sofforna! De går liksom inte så bra tillsammans med färgerna jag vill ha...


Nu har jag kastat in en rosa kudde i soffan bara för att välkomna våren innan jag fått på klart hur jag vill ha det.




Nu finns verkligen rum för fantasi med tanke på utbudet bollar! Tror att gardinet får bli något enkelt i naturlig ton. Färger har jag tänkt plocka in med dynor, blommor och bollar till slingan mm.

Bild lånad av Katarina Maria


Vill inte köra på rosa igen, det hade jag förra våren/sommaren!
Att klä om sofforna eller byta finns ingen budget för med tanke på kommande hallrenoveringen och andra projekt.

Någon med bra förslag?


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen