fredag 1 januari 2016

Doppade nyårsnaglar

Gott nytt år!
Tänk att det är 2016 nu...

Jag minns som barn när det kom filmer på tv som utspelade sig en bit in på 2000-talet, typ 2010-2015, då vi svävade på farkoster efter gatorna och alla hade metalliska kläder och konstiga huvudbonader mm. Så ser ju inte verkligheten ut nu direkt, tänka att de i filmerna trodde att framtiden skulle ändra så mycket på typ 20 år?!

Kvällen innan nyårsafton testade jag på något som jag länge velat göra, nämligen mönstrade naglar.
Okej mönstrade naglar har jag ju gjort många gånger, har ju hela skåpet fullt av nagellack i alla tänkbara kulörer! Det jag ville testa var att droppa nagellacket i vatten och sedan doppa naglarna!
Typ som på videon nedan... Men en enklare variant.


Tror att mitt vatten inte var riktigt rätt temperatur först, det var lite för kallt ännu, det ska vara rumstempererat. Men efter några naglar blev jag bättre och bättre. Övning ger färdighet!

Kan rekommendera att låta ena handen torka innan man gör nästa. Jag fick göra om flera som jag stötte till...


Det som behövs är:
Nagellack
Rumstempererat vatten
Tejp, för att minska kladdet runt naglarna
Tandpetare eller annat liknande föremål.


Tejpa runt naglarna först. Droppa sedan i nagellacket, en droppe åt gången. Vill man kan man dra mönster med tandpetaren. Doppa naglarna och håll kvar några sekunder. Ta bort det överflödiga nagellacket med pinnen innan du lyfter upp nageln ur vattnet.
Ta sedan bort tejpen försiktigt och putsa det sista runt naglarna. Avsluta sedan med ett skyddslack.



Långt ifrån snygga! Men det var roligt att testa!
Blir nog fler gånger, med nya färger och nya mönster...
På youtube finns massor av videor att titta på och inspireras av! Kolla HÄR!

Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen