torsdag 21 januari 2016

Ny kursplanering pågång

Så var det dags att dyka in i rollen som kurslärare igen.

Det blir en repris på kursen "Planera eller renovera din trädgård" som jag hade i Nykarleby Arbis förra vintern. Nu när man sett hur tidskrävande olika moment är och hur matrialet jag samlat ihop fungerade, så har jag något att utgå från.




Förra året när jag höll kursen var det första gången EVER som jag höll kurs! Ska bli riktigt intressant att se vad det är för kursdeltagare som kommer och vilka projekt de har att jobba med!

Jag börjar med att hålla kursen i Pedersöre MI i februari (3 lediga platser).
I mars håller jag samma kurs i Nykarleby Arbis (2 platser kvar).

Kursen i Nykarleby skiljer sig lite från den i Pedersöre, eftersom den har 5 kurstillfällen istället för 4. Den sista kvällen kommer dock att inträffa i mitten/slutet av maj. Då ska jag ta hela kursgänget till Sunds trädgård på rundvandring. Där ska de få bekanta sig med växter och annat material som de kan behöva känna till när de ska börja anlägga.

Ska bli riktigt roligt!

Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen