lördag 5 november 2016

Köksträdgården FILM del 2

Det börjar vara sent på hösten, men ännu har jag lyckats skydda sallad, persilja och kryddväxter mm. Det var i lördags, på min lediga dag, som jag donade på i trädgården i timtal, ända tills det blev mörkt. Första delen kom ut här för ett par dagar sedan, och nu ska ni få se del 2 av film-materialet från samma dag.
I dagens film blir det mera fokus på skörden.


Filmen,
Köksträdgården del 2 - Skörd


Missade du den första delen? Då är det bara att klicka HÄR.

Kändes lite overkligt när det blev kallt och kom lite snö bara ett par dagar efteråt. Och den lilla snömängden har hållit sig kvar, och något smått har kommit ännu de senaste dagarna också.


Locken till odlingslådorna är helt isiga.



Jag lever på hoppet att det om några dagar ska bli plusgrader igen... Jag hann ju inte klart! Klar blir man ju aldrig på hösten, men åtminstone lådorna för vintersådd måste bli klara. Nu är en av fyra klar...


I porten till köksträdgården blommade klematisen ännu i november. Hur kul är inte det?!
Nu har både knopparna och blommorna samlat upp snö som i små skålar. I år nådde den faktiskt upp genom gallret på porten, så hög har den aldrig blivit förr.


Nu är det bara en vecka kvar tills min stora inspirationskälla håller föreläsning här i nejden.
Hon kommer upp hit till Finska Österbotten från Svenska Småland, jo visst pratar jag om Sara Bäckmo! Hon har varit en riktig succé, så efter en tid kom meddelande att de bytt plats till en större sal. Nu har det kommit ut info att föreläsningen hålls i Stjärnhallen den största salen man hittar i Nykarleby, typ!

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Kitty, när ska du börja med måndagstema... :D
Blooming friday, verkar inte starta alls.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen