måndag 19 juni 2017

Låg potatisen för länge på brickan??

Sista maj fixade jag den första potatisbädden, för en vecka sedan potatisbädd nr.2... Igår fick jag äntligen ner det sista av de sex potatisbrickorna. De har legat alltför länge på sin jordbädd!

När jag lyfte upp dem av brickan så fanns redan små potatisar under alla potatisplantor!

Sorten jag satte först är samma sort som jag satte sist, Colomba.
Den långa bädden närmast i bild är den nya sorten Jussi som legat strax på en vecka i sin bädd.



Rena, fina och perfekta små nypotatisar!
Undrar hur långt de hunnit under potatiskålarna som jag fick i jorden redan för 2,5 vecka sedan?? Nypotatis till midsommar??

#odlarglädje

Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen