torsdag 8 juni 2017

Bloggerskan skaffar visitkort...

-Samarbete-


Ofta när jag är ute på något event kommer jag i kontakt med människor som inte är bekant med min blogg. De blir nyfikna och vill ha bloggadressen. Nu tänkte jag förenkla det för mig och gjorde en layout på ett visitkort för framtida behov.

Visitkortet är inte så traditionellt.
Där hittas min mailadress, bloggens adress och mitt instagramkonto.
Bloggens namn givetvis, mitt namn och några ledord vad jag sysslar med.
Där finns inget telefonnummer.
Som bloggare är det inte telefonnumret som är viktigast, utan det är kommunikation via sociala medier som lyfts fram.

Det blev lite snabba ryck när jag kom att tänka på detta i tisdags och gärna ville ha dem med när jag ska medverka på Strömsö idag (torsdag).

Jag ringde till det lokala tryckeriet och kollade hur snabbt det är möjligt att få sin beställning. Efter klartecken satte jag mig vid datorn och började fila på en layout och en text. och mailade iväg bilderna till Forsbergs tryckeri.
Hade ca 1 timme på mig innan jag skulle iväg med sonen till tandläkaren och sedan vidare till jobbet. 

Jag bläddrade snabbt igenom mina bilder och plockade ut en bild på blommande gräslök framför stenmuren i köksträdgården.
Sedan skrev jag in bloggnamnet och alla SoMe-adresser jag ville ha med.
Tyckte det kändes tråkigt och lade till en svart ruta som fick två funktioner. Första funktionen var att jag kunde sätta in några ledord med ljus text och det andra var att det blev som en understykning för bloggnamnet.
KLART. Enkelt, inget krusidull och på väldigt kort tid.

Såhär blev de. hämtade dem redan onsdag eftermiddag.
Det är snabb service!


Jag använder tryckeriet ibland när jag ska göra stort antal kopior, speciellt större kopior i färg. Nyligen gjorde jag layout på vykort och rollup till trädgårdsföreningen. Snabb leverans, bra kommunikation och fantastiskt resultat. Vi var supernöjda.

Forsbergs tryckeri har tidningar och broschyrer som sin huvudprodukt, men gör all typ av tryckning på papper.
De har en bra slogan: "Ge ett kännbart intryck - Tryck på papper"
Här kan ni bekanta er med deras hemsida.

Denna gång skickade jag in bilderna via mail. Förra gången då trädgårdsföreningens rollup skulle tryckas var filen väldigt stor. Då gick jag in på deras hemsida och kunde därifrån ladda upp filen och skriva in mina kontaktuppgifter, beställning samt eventuella kommentarer. Väldigt smidigt!

Nu ska jag strax åka iväg till Strömsö och det känns roligt att ha med mina nytryckta visitkort!
För er som inte är påväg ut till Strömsö ikväll så kan ni lyssna på Yles live sändning i radio kl.16-21. Jag kommer att gästa radiopratare ca 18.45-19 tiden...

Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Bloggerskan goes "visitkort" :)
Vilken super bra idé!! Och snygg blev den!
/nina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen