måndag 15 maj 2017

Hej på er!

Kikar snabbt in för att säga hej.

Idag har vi haft en solig och fin dag, men vinden har varit isande kall nordanvind!!
Kallt på jobbet, men riktigt skönt mot kvällen.

Nu är ett lastbilslass med jord fraktat till odlingslotten, så imorgon blir det att åka ut dit och jobba efter jobbet... Tänkte eventuellt ta med lite småplantor också så att jag får någon början på min odling. Till morsdag hämtade vi dit lite stallgödsel, men mycket mer behövs ännu. Har att börja från iallafall.

Hemma har jag skolat om lite mer plantor, fixat mera växtbelysning ute i förrådet och möblerat om på borden för att få bättre plats med alla småplantor.

Fjällbrud, Saxifraga cotyledon
Ni som bor här i nejden:
Jag tar gärna emot era dagstidningar och ihopräffsade löv/torrt gräs!
Sen när gräsmattorna börjar växa tar jag gärna emot gräsklipp också!
Ni kan meddela mig när ni har något, så hämtar jag upp.

Tackar för idag och säger godnatt.

Det är mycket pågång nu!
Till helgen är det trädgårdsdagar på jobbet, har en intervju på onsdag, studentvecka på jobbet i månadsskiftet, två barn som fyller år och en föreläsning att förbereda... då har jag inte ens nämnt allt jobb i trädgården och på odlingslotten...

Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Visst är det mycket att stå i nu, men roliga sysslor.
Bra idé att efterlysa material till odlingarna så slipper grannarna köra till tippen också. Hoppas du får många svar!
Allt gott
/Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen