onsdag 4 juli 2018

Öppna Trädgårdar 2018 - Maj Ahlvik (Film)

I söndags var det öppna trädgårdar runtom i hela landet.

Jag hade tänkt åka lite längre bort och kolla in några trädgårdar, men jag orkade helt enkelt inte.

Jag har pratat om att ni ska få se ett filmklipp från Maj Ahlviks trädgård i sommar, så jag tänkte att jag kombinerar det och filmar där under öppna trädgårdar.
Jag hade avtalat att komma lite tidigare, innan trädgården fylls med besökare, men där stod redan flera bilar då jag kom. Vad gör det. Lite rörelse i trädgården skadar inte. Så därför blev filmen lite mer som en "öppna trädgårdar - upplevelse" än bara en vanlig trädgårdsfilm.

Maj Ahlvik i sin trädgård. Öppna Trädgårdar 2018, Finland.

Tack Maj för att du öppnade upp din trädgård för allmänheten!

Här kommer några inspirationsbilder innan filmklippet som hittas längst ner i inlägget.

En av byggprojekten iår var den stora pergolan framför huset.
Det ramar verkligen in hela infarten. Supersnyggt!!


Tror bilderna får prata för sig själv...

Maj har så bra öga för färg, form, växtkombinationer, material och trädgårdsdesign. Ni kommer att se det i varje bild.







Paraplyalmen har vuxit sig så stor och fin!



När man går efter stigen och blickar förbi den runda gräsmattan så ser man deras utespa!
Så mysig plats i skogsgläntan.








Det nya svarta staketet går utmed nästan hela ytterkanten av trädgården.
Hela blomrabatten kommer nu fram så bra med den mörka bakgrunden. Alla dessa fina växter försvann lite i grönskan tidigare, när skogen ligger strax bakom.



Hoppas ni gillar filmen, och känner er som om ni själv vandrade runt där...


Tycker att ni ska kolla in inlägget jag gjorde från hennes trädgård efter öppna trädgårdar 2013.
Det har ändrat en hel del på 5 år. Alla svarta konstruktioner som byggts, utespa, hur rabatterna har ändrat i form och växtlighet, gräsmatta som minskat osv. Dessutom kan man tydligt se hur trädgården vuxit upp, speciellt på bakgården. Ta en titt på hur Paraplyalmen tagit form!

Tack för mej!

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

3 kommentarer:

Lillianna sa...

Verkligen jättefint! Tack för titten!

//Lillianna

Trädgård i Torslanda sa...

Jättefint. Och väl sammanhållet i stil och färgmässigt. Gillar de svarta träddetaljerna, genomgående.
//Helene

♥Min Eden♥ sa...

Den trädgården är en av mina stora favoriter!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen