måndag 16 maj 2016

Förnyad odlingsplan för 2016

Eftersom jag blev biten av odlingsivern och började flytta på odlingslådorna och bygga nya så stämde min första odlingsplan inte alls längre!

Inlägg med filmklipp om utökning av odlingslådorna hittar du HÄR.

Med en ny plan föds nya möjligheter.
Här är den nu, den förnyade odlingsplanen, fotograferad i kvällsljus, hoppas ni ser läsa.
De minsta lådorna som är högst upp är ju inte sådär nra varandra i verkligheten, det blev bara så trångt på pappret. Dessutom är det en låda som inte alls är inritad, den finns mellan lådan högst upp och de runda cirklarna med rabarber och tomat. De cirklarna är faktist av sågade plåttunnor. Tomaterna ska stå ungefär där den är ritad ( tunnan rymmer flera plantor), men rabarbern är bara inritad där för att jag ska ha med den i planen.


Efter att jag hade den nästan klar så märkte jag att jag hade glömt en del av mina kryddväxter. Ska se sedan var jag får ru med dem, eller om de hamnar i krukor...

Lådan märkt med rött är det som såddes i mars och nu redan är grönt!
Lådan märk med gult är den som jag faktist hann så idag!
Rosensalladen som är inritad som bollar i mitten har jag drivit upp inohus. De är ganska nysådda och väldigt små. De hade inte ens fått karaktärsblad ännu! Mina sådder såg inte ut att trivas här inne, så därför chansade jag och planterade ut dem fastän de var så små. Plocksallad och tre rader med spenar sådde jag som frön direkt på friland.
Känns skönt att ha en sak mindre på listan!


Idag när jag skulle lufta mina vintersådda görnsaker så var det 49,8 grader inne i lådan!
Blir verkligen att hålla koll på dem under varma dagar!

Kitty

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen