torsdag 11 oktober 2018

Karriärsbyte...


Som en del av er kanske sett så har jag kastat av mig trädgårdskläderna och hoppat in i kontoret på en ny arbetsplats i en helt annan bransch!

Härefter hittar man mig på
Forsberg Printed Communication

Forsbergs jobbar jag nu min andra vecka som grafiker. Arbetsuppgifterna är varierande och jag har massor att lära mig. Men intresset är stort och det känns riktigt roligt! Det är dessutom nya designprogram att lära sig, så jag har en del att bearbeta i hjärnkontoret.


Forsberg är ett tryckeri som jobbar med alla typer av tryck på papper.
Allt från tidningar, flyers, böcker, visitkort, storbild, plakat, skyltar, rollups, ritningar osv.

En nyare del av produktionen är förpackningar i kartong.
Detta är under utveckling, även om man redan hittar många produkter i hyllan. Kartongkassarna på bilden ovan tycker jag att är jättesnygga!



Här sitter jag oftast och jobbar.
Företaget har växt och utrymmena håller på att bli för små. Men utanför jobbar grävmaskinerna på för att fixa grunden till den nya byggnaden som snart ska resas här. Om allt går som planerat så borde kontoret flytta över innan nästa sommar.



Det är en intressant och rolig (men krävande) tid att komma in i den nya arbetssituationen. Ny miljö, ny bransch, nya kollegor, nya arbetsuppgifter, nytt nytt nytt! Men jag ser fram emot att lära mig.

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen