måndag 29 augusti 2016

Arrangemang till spotlight 2016

Varje år till "Spotlight" har vi på Sunds trädgård ett tema till utställningen på butiken i Skutnäs. Det är bara Skutnäs-butiken inne i stan som hade längre öppethållningstid kvällen till ära och deltar i evenemanget.
Många butiker i centrum höll öppet till kl.23 och på gågatan var det olika program och artister.

I år var temat "Helt Naturligt"

Alla på jobbet, som ville, fick göra valfria arrangemang av naturmaterial. Sedan levererades våra arbeten till butiken i stan och ställdes ut på gatan.

Dagen innan spotlight skulle jag göra mitt arrangemang. Innan jag for till jobbet gick jag upp i skogen här på gården och sågade ner en liten björk. Jag kvistade av den och sågade i tre passligt långa bitar. Tog även med en del av björkriset, rev upp lite lingonris och plockade Linnéa-rankor.

Här är resultatet:


Som ni ser så blev det lite som en skog i kruka.



Här kommer några bilder som jag tog vid Sunds i Skutnäs under Spotlight-kvällen 24.8.
Råkade många bekanta och stod mest och pratade. Tyvärr blev inte alla arbeten fotograferade ordentligt...





Här fanns allt från lådor och stockar fyllda med fynd från naturen till olika arrangemang och buketter.





Jag var den enda som hade gjort ett större arrangemang.
Blev bra med lite höjd också.
Var inte den bästa bakgrunden när jag skulle fotografera. Grinden förvirrar ögat lite, så mina björkar urskiljer sig inte lika bra på bild som i verklighet.


Annars var det ett rätt så varierande utbud uppdukat här på gatan.
Det är alltid roligt när det sker något speciellt och man får lite fria händer att vara kreativ!

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

3 kommentarer:

Me sa...

Vilken bra ide att skapa en skog i miniatyr!!

Me sa...

...alltså om du inte vet vem 'Me' är så är det NinaG :)

Me sa...

Vilken bra ide att skapa en skog i miniatyr!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen