lördag 13 augusti 2016

Regndroppar

Idag har det verkligen orkat regna!
Jag själv led inte så mycket av det, eftersom jag ändå var på jobb och dessutom stationerad inomhus.

När jag kom hem från jobbet kastade jag in väskorna och tog kameran i handen.
En rundvandring i trädgården är det bästa när man vill lugna en jäktad skalle.


Dagliljan 'Sammy Russel' står och blommar. Den har blommat nästan varje dag senaste 1,5 vecka, förrutom på öppen trädgård i söndags, nej då blommade inga dagliljor!


Vattendroppar på Pelargonen 'Drottning Ingrid' som jag lyfte ner i skydd redan på torsdag. Vindarna ville bara tippa över krukorna när de är så höga och har tunga blommor.


'Salla-Rixi' äppelträdet fortsätter att avmogna sin frukt...
'Salla' är jättegoda små äpplen (en del klassar dem som prydnadsäppel pga sin storlek), men 'Rixi' är bara fin att titta på. Inte ens fåglarna äter dem! Men man kan ha dem som dekoration i arrangemang och buketter eller nåt annat..



Fin bladkombination är Höstsilverax och Kaukasisk förgetmigej.
Regndropparna på Förgetmigej är inte så stora, men när man tittar så här nära, så visar den istället hur håriga blad den har.

Brunnera macrophylla 'Looking glass'

Har jag sagt att jag gillar regndroppar?
Okej, så ni har hört det många gånger?!!
Okej okej, ursäkta...


Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

3 kommentarer:

pioni sa...

Sadepisarakuvat on kauniita!

Anneli A sa...

Kauniita kuvia ja kiva blogi sinulla. Löysin blogisi Pionin blogin kautta. Liityin heti seuraajaksesi. Kesäterveiset Pihakuiskaajan puutarhasta Joensuusta!

FREEDOMtravel sa...

Vackert med regndropparna på blommorna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen