torsdag 11 augusti 2016

En mix av Luktärter

När man står och blickar mot köksträdgården ser den helt igenväxt ut.
Men det är faktist inte så vildvuxet som det ser ut. Det är speciellt fänkålen, rosenskäran och dillen som är så höga i lådorna ute på kanten att man inte ser så bra vad som växer där bakom.


Men något som inget kan skymma är luktärterna som klättrat
upp i det höga armeringsnätet!



Det är första året som jag inte sår dem själv. Jag köpte faktist små pluggplantor från jobbet på våren.
Jag har så mycket som ska rymmas i fönstret på våren då både grönsaker och blommor ska förkultiveras. Därför bestämde jag mig för att satsa på några pluggar istället. Tror att de kostade typ 0,40€/plugg och de innehöll 2-3 plantor i varje. Minns inte exakt, men jag tror det var fyra pluggar som köptes hem.
Väl värt 1,60€ när man tittar i köksträdgården nu!

Pluggarna säljs som färgmix, och de hade då ännu inga blommor, så slumpen avgjorde vilken färg de skulle bli.
Måste säga att jag är grymt nöjd!
Det blev en blandning av olika kalla färger, olika nyanser från ljus rosa till mörk lila.

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

1 kommentar:

pioni sa...

Harjateräs ja tuoksuherneet sopivat kyllä todella hyvin yhteen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen