tisdag 14 februari 2017

Storränsning i förrådet

I helgen hann vi både med nytta och nöje.
Under lördagen städade vi ur mitt lilla förråd som var helt överfullt av diverse grejer.

Det är otroligt hur mycket grejer man samlar på sig då man har många intressen och ser potential i allt och sparar det till framtida kreationer. Visst är det roligt när man ska fixa något och kommer på att man kanske har något i gömmorna som går att använda. Men nu får det vara nog.
Sedan har det blivit ställt in massor av grejer när man städat i trädgården, man bär ut nåt som man "tillfälligt" ska förvara där... you know the drill!

(Ni får ursäkta bilkvaliteten, men jag hade bara mobilen i fickan...)


Här ska ni få se några förskräckliga före-efter bilder.
Alla grejer jag skulle sälja på loppis, barnens slitna möbler, kläder, skor, mappar och massvis med kakel och mosaik. Nu slängde vi ut nästan allt!
En del av lådorna som står i hyllorna är t.o.m tomma! 


Det är int så enkelt att fotografera det lilla utrymmet genom dörröppningen... men det ger er en hint av hur illa det var.... Tanken var att vi skull göra detta redan i somras, men det blev aldrig av.

Sedan for jag och maken iväg på date.
Kändes riktigt bra efter att man jobbat på i flera timmar. Vi började med att åka upp till bio och förhandsköpa biljetter innan vi gick över till restaurangen. Blev en middag på O´Learys, där vi faktiskt råkade på makens kusin, så det blev till parmiddag. Riktigt trevligt! Sedan iväg till bio och bänka oss för att kolla in den nya filmen med mr. Grey.

På söndag åkte vi iväg för att hämta en frysbox!

Fick låna grannens bilsläp eftersom våran är i bruk... så att säga...
Hur rymdes alla dom grejerna in i det lilla förrådet??!!


Frysboxen är en del av förberedelserna inför årets stora odlingsprojekt. Jag behöver ju någonstans att förvara all skörd (som jag förhoppningsvis får). Den rymdes perfekt längst in i förrådet under skåpen. Mellanrummet är så pass stort att jag kan öppna luckan på frysboxen utan problem.

Nu är det bara att börja så alla grönsaksfrön och vänta på att det skall växa.
"Projekt självförsörjning" kan börja!

Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen