lördag 1 december 2018

Lucka 1: Tävling!


-Bloggsamarbete-

Välkommen till årets bloggjulkalender!
Iår kommer jag att bjuda på lite gott och blandat inför julen. Ni kommer även få öppna luckor skrivna av gästbloggare och det ordnas fler tävlingar/utlottningar än det någonsin ordnats i mina julkalendrar!
Varför inte dra igång hela kalendern med en tävling??

Det kommer jag att göra i samarbete med företaget
Forsberg
printed communication

Det är även företaget där jag började jobba för exakt 2 månader sedan. Och det är en ära att få presentera min fina arbetsplats!

Forsbergs är ett modernt privatägt tryckhus med lång erfarenhet, beläget i Jakobstad. Företaget grundades 1912 och har upplevt många skeden i branschens utveckling. Företaget går efter slogan "Ditt budskap - Vår passion!" och det gillar jag. Undersökningar har visat att kunderna är nöjda med kundservicen och flexibiliteten som erbjuds. Hos Forsberg kan man stiga in både som privatperson och företagskund. Här satsas på så mycket mer än att bara trycka upp på vanligt papper! Här trycks all typ av tryckprodukter som tidningar, flyers, kort, folders, böcker, storbild, manualer, ritningar osv.

Men företaget är även hårt växande inom förpackningstillverkning.
Företaget expanderar och en ny byggnad håller på att byggas. Om några månader (närmare våren/sommaren) tas nya utrymmen i bruk med nya kontor och nya produktionsutrymmen med förnyad maskinpark!



Hos Forsberg hittar man allt från småaskar och webförpackningar till stora och små costumförpackningar!
Förpackningar tillverkade från idé till färdig förpackning utgående från kundens produkt. Teamet hjälper kunden att hitta rätt form, rätt papper/kartong och en snygg layout för att höja produkten till en ny nivå. 



Holkar och omslag till både livsmedelsprodukter och andra produkter



Vill du besöka Forsbergs så hittas de här:

Bottenviksvägen 47, 68600 Jakobstad

www.forsberg.info
(rekommenderar att besöka hemsidan från en dator, eftersom den versionen visar betydligt mer bilder mm)

och på Linkedin


Efter att vi började med veckomeny hemma, för att underlätta vardagen och matlagningen, så märkte jag att jag saknade en produkt. Ett häfte med färdigt tryckta veckodagar, så att jag inte behöver skriva dem pånytt varje vecka då det ska göras en ny meny. Det är ju inte så tungt, men ändå.

Nu har jag tillverkat en sådan produkt på jobbet!
Ett häfte med 52 sidor, som alltså räcker till årets alla månader.
Sidorna är väldigt enkla med alla veckans dagar och på helgen finns det rader för både lunch och middag. Det finns gott om utrymme mellan veckodagarna, så man kan fylla i utförligt vilka tillbehör man ska ha, eller ifall man äter två mål hemma så finns det utrymme för det. Man kan ju sedan välja om pappret får ligga kvar inne i häftet eller om man drar bort det och sätter upp det på anslagstavlan/kylskåpet.
Häftet finns både på finska och på svenska!

Det här är mitt julklappstips!
Ännu finns den inte att fås på så många ställen. I Jakobstad finns den på Kontorstjänst och hos Forsbergs. Är man intresserad och bor längre bort så finns det möjlighet att skicka med posten.

Kanske du har turen på din sida och vinner ett eget veckomeny häfte??
Jag lottar nämligen ut 5 häften i samarbete med Forsbergs!


Gör såhär för att delta:

1. För att vara med i utlottningen så måste du sätta en signerad kommentar här på bloggen med mailadress eller blogglänk så att jag kan nå dej om du vinner.
2. Tävlingsreglerna är enkla. Skriv ett litet rim som kunde passa om man gav bort en veckomeny i julklapp.
3. Tävlingen pågår från 1.12 kl.9.00 till 3.12 kl.23.00. 
4. När tävlingstiden gått ut läser jag igenom alla bidrag. Vinnarna meddelas den 4.12 och publiceras på bloggen tillsammans med de vinnande rimmen.
5. Håll utkik efter mitt mail då vinnarna avslöjats. Priset kan hämtas från Forsbergs i Jakobstad. Bor du längre bort så postas vinsten.
6. Tävlingen gäller även utanför Finland.
7.  Ha roligt med utmaningen! Lycka till!

Tack till Forsbergs för att ni var med och sköt startskottet på julkalendern!

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

8 kommentarer:

Yvonne sa...

Så gott det är med maten
som ligger här på faten
Nu alla i familjen får
ge önskemål, och ingen tår
ska fällas när i häftet står
vad vi ska handla, fixa, laga
- och det är förbjudet att klaga!

:) h. Yvonne, som periodvis har haft veckomatsedel för sin 6-personersfamilj, men vi hade inget häfte

Anonym sa...

Enklare att fixa och planera,
då man vet vad man denna vecka ska servera...
Hon som ej kan rimma��
Eva-Lotta Wiik

Rost och rädisor sa...

Ambitiöst inlägg och roligt att få veta lite mer om ditt dagliga arbete.
Allt gott
/Anette

Sofia sa...

Vad skall vi äta idag? Det funderar jag på varje dag. Forsbergs tryckeri hade världens bästa frieri. Jag tackade ja och nu kan jag bara öppna häftet varje da, se vad som står skrivet och ägna mer tid åt annat i livet.

Väldigt bra idé med ett sånt häfte!
/Sofia Smeds

Anonym sa...

Äta bör man
/ Lotta M lotta.maatta@multi.fi

♥Min Eden♥ sa...

Barnen: "Vad ska vi äta idá?"
Mamma: "Tänk om man ändå en ett eget veckomeny häfta skulle ha..."!
\nina g

Maru sa...

Heimlaga mat vainda daa,
he e faktist int na baa!
Tå a har en plan på va a ska ita
behöver a int på ettmeddaskaffi funderand sita.

Anonym sa...

Ju fler kockar desto sämre soppa....därför bra med veckomeny :)
//maj.ahlvik@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen