torsdag 23 juni 2016

Midsommar på Aspegrens

Onsdag kväll åkte jag en sväng med dottern till Aspegrens trädgård, eller rättare sagt till ängen intill Aspegrens.

Trädgårdsföreningen (Norra Österbottens Trädgårdssällskap) som jag är med i ordnade en midsommarfest tillsammans med Aspegrens. Det var runt 25-30 personer som var med på talko från kl.16, och då hade det blivit samlat björkris, blommor och annat material innan. Midsommarstången skulle dekoreras och resas. Själva resningen skedde ca kl.18. Många barnfamiljer dök upp för att äta våfflor och dansa runt midsommarstången.


Midsommarstången dras upp och säkras...



Flera hundra små buketter hade blivit bundna för att fästas på stången. Asplöv sattes fast på långa snören och björkkransar hängdes upp. Det var en riktigt vacker midsommarstång.



Den fina midsommarstången med Finlands flagga i toppen samlade stora som små. Speleman med sitt dragspel drog sommarvisa efter sommarvisa och alla dansade och skrattade!



Flera hade egna filtar med där de satt och hade picknick.
Här såldes också kaffe, saft, våfflor och sockervadd.


Vad är då vackrare än ett barn som går på ängen och plockar blommor?
Här kommer några av alla de bilder jag hann ta på dottern.




Den perfekta midsommarbuketten!



Supertrevligt evenemang!
Att man inte åkt hit förrut??!! Stämningen var på topp, barn och vuxna dansade runt midsommarstången och sjöng sommarvisor. Har man inte fått sommarfeelisen ännu, så kom den helst klart nu. (Jag har nog hittat min feelis redan, men det finns kanske andra som inte har det..)

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Härligt. Jag har ladrig kommit mig för att delta.. man borde ju!! Trevlig midsommar trädgårds-systra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen