onsdag 29 juni 2016

Tillbaka på jobbet

Första veckan tillbaka på jobb efter operationen. Eftersom jag ännu får passa mig med vad jag lyfter så jobbar jag i Skutnäsbutiken istället för plantbutiken på Östanpå-Sunds.

Riktigt roligt med omväxling också. Här är det inte så mycket betjäning gällande trädgårdsodling och mångåriga trädgårdsväxter, men lite smått nu som då.
Här är det mest blommor för ute och inne och binderier. Vi finns strax intill gravgården, så det är mycket försäljning av blommor som ska planteras vid gravar eller småbuketter till gravvasen.

Igår hade jag kameran med, men hann aldrig riktigt fotografera... 





Idag jobbade jag ensam i butiken!
Det var fullt ös från öppning till stängning! Dagen gick så fort och det kändes som om inget blev gjort, förrutom att betjäna kunderna. Men jag har haft glada och trevliga kunder hela dagen, så det kompenserar för mina sjuka fötter och att jag inte han ta någon matpaus. Nya tag imorgon, men då är vi två i butiken igen.

Jag trivs riktigt bra här i Sunds lilla blombutik!
(Hade med kameran idag också, men fanns inte en chans att plocka fram den)

Nu soffläge!

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

1 kommentar:

Meta sa...

Omväxling förnöjer och gör jobbet trevligt. Ibland blir det inte som man tänkt sig men det går bra ändå kul med en så fin butik med massor av blommor till folk.
Ha ett fint slut på veckan
Kram Meta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen